dinsdag 11 september 2012

De eerste die een beetje te laat was ...


Gedichten van Shel Silverstein

We maakten kennis met Shel Silverstein, de auteur van een reeks grappige gedichten.

GEKINDERLOKT

Vanmorgen werd ik ontvoerd
door drie gemaskerde mannen.
Ze hielden me aan op straat,
ze wilden me snoepjes geven
en toen ik die niet aannam,
greep eentje me in de kraag,
draaide mijn arm op mijn rug
en gooide me achterin
een Amerikaanse auto,
nadat hij me geboeid had
met een zware, verroeste ketting .

Ze hadden me ook geblinddoekt,
dat ik niet zag waar ik heenging
en katoen in mijn oren gestopt
dat ik ze niet kon verstaan.
Na zo'n dertig kilometer,
na zo ongeveer twintig minuten,
brachten ze mij uit de auto
naar een vochtige, tochtige kelder,
smeten me daar in een hoek
en gingen het losgeld halen.
Eentje bleef bij me achter
met een schietgeweer op mijn maag:
Als ik weg wou, schoot hij me neer.
Daarom ben ik te laat, meneer.

Shel Silverstein

2 opmerkingen: